lördag 12 maj 2012

Bild utan tanke

I inledningen till denna blogg skriver jag att bloggen skall innehålla mina bilder och tankar kring bilder. Men som ni ser så blir det bilder men mindre tankar om bilder. Varför?

När jag startade tänkte jag mig en dialog mellan mig och läsarna om bildtankar. Men jag har inte känslan av dialog när jag sitter ensam och skriver och ingen kommenterar. Det är samma situation som författare till tryckta böcker hade före Internet och kanske i viss mån fortfarande har. Vad är det som får författare att skriva bok efter bok? Det är nog ett fåtal av författarna som får en debatt eller ens kommentarer på kultursidorna. Skulle jag kunna ägna år åt att skriva en bok för att hoppas att åtminstone någon i framtiden skulle läsa den? Har Internet och interaktiva medier fått oss att alltid förvänta oss snabb respons på det skrivna?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar