måndag 16 januari 2012

Söderpromenad


Tog en söndagspromenad på Söder med kameran. Hade tre mål för fotandet
  1. En oskarp bild till fotoklubbens temagrupp
  2. Ett motiv i två versioner. En fönsterversion och en spegelversion (enl Segeholm) till kursen Visuell kommunikation vid Jönköpings högskola
  3. En svartvit bild till denna blogg
Hur gick det?
Som vanligt blev jag fascinerad av alla gamla vackra hus med vackra detaljer. Bl a gamla södra BB där jag föddes för många år sedan.



Jag fotade järnkonstruktioner kring Bellmansgatan och Mariahissen för att få snygga siluettbilder i svartvitt. Men när jag jobbade med bilderna på datorn var det ändå den röda färgen på huset som gjorde intryck.
Så varken oskärpa, fönster/spegel eller svartvitt denna gång :-)

2 kommentarer:

  1. Ja jag tror att den förlorar på att bli berövad den röda färgen.
    Uppdrag nr 2 låter klurigt.
    Den sista bilden skulle vinna på att lampan släktes tycker jag, det är den som drar till sig min blick. Jag är också född där en onsdag när solen sken.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för kommentaren. Har släckt ned lampan lite i Photoshop. Hoppas blicken nu riktas mot den förgyllda (?) texten. /Hasse

      Radera